Terminál propojí vlaky, metro, městské a meziměstské autobusy a tramvaje na jednom místě. Podchody povedou z Nádražní ulice na nástupiště. Na druhé úrovni bude samotné nádraží, které bude na stejné úrovni jako dnes, a nad ním se počítá s umístěním autobusového terminálu, přeneseného ze současného nádraží Na Knížecí. Pod terminálem bude umístěno metro. Všechny úrovně a druhy dopravy budou vzájemně propojeny.
Podle nedávného vyjádření náměstka primátora Zdeňka Grzyba již bylo získáno stavební povolení a stavět by se mělo začít příští rok. Zároveň už stavbaři začali s modernizací nádraží a kolejiště za 5,1 miliardy korun. V plánu je také rekonstrukce nádražní budovy, na kterou se nyní zpracovává projektová dokumentace. V rámci tohoto projektu bude současné jižní křídlo nahrazeno čtyřpodlažní novou budovou s obchody a restauracemi.
Smíchovské nádraží bylo otevřeno v roce 1862 jako druhé velké nádraží v Praze. Současná budova byla postavena v 50. letech 20. století, původní budovy se nedochovaly, a to i kvůli poškození za druhé světové války. Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s Hlavním nádražím, ke kterému bylo připojeno deset let po svém vzniku, a Masarykovým nádražím.